وزیر جنگ اسرائیل: ما از روز‌های گذشته در حالت آماده‌باش هستیم-راهبرد معاصر

وزیر جنگ اسرائیل: ما از روز‌های گذشته در حالت آماده‌باش هستیم

وزیر جنگ اسرائیل با اذعان به اینکه مسئولان صهیونیست «در اتاق‌های بسته، این شجاعت را از خود نشان نمی‌دهند»، تصریح کرد: «ما از روز‌های گذشته، ما در حالت آماده‌باش هستیم. تهدید‌های تهران و بیروت هم می‌تواند عملی شود. من با وزرای دفاع سایر کشور‌ها از جمله لوید آستین [وزیر دفاع آمریکا]در تماس هستم».
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۲۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از اینکه ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست به اهداف ادعایی خود در غزه دست پیدا کند و از ترس حملات انتقامجویانه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به شدت وحشت زده شده، مسئولان این رژیم به جان هم افتاده‌اند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل، در جریان سخنرانی در نشست کمیسیون خارجی و امنیتی وابسته به پارلمان این رژیم که امروز در دفترش برگزار شد، تأکید کرد که این رژیم عامل اصلی عدم حصول توافق آتش‌بس در غزه و در نتیجه تبادل اسراست؛ لذا «اسرائیل دو راه بیشتر ندارد: یا سازش یا تنش».

وی با بیان اینکه «موضع من و سرویس‌های امنیتی حرکت به سمت توافق است که شامل بازپسگیری گروگان‌ها و دور کردن نیرو‌های رضوان [وابسته به حزب الله]از مرزهاست»، گفت: اگر ما به مدت دو ماه از محور فیلادلفیا نیرو‌های خود را خارج کنیم، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد».

وزیر جنگ اسرائیل ادامه داد: «وظیفه ما این است که شرایط را برای بازگرداندن ربوده‌شدگان (اسرای اسرائیلی) فراهم کنیم؛ یا از طریق فشار نظامی یا توافقی که حتی چند مرحله‌ای باشد».

گالانت درباره تهدید‌های ایران و حزب الله برای خونخواهی شهیدان اسماعیل هنیه و فراد شکر هم مدعی شد: «ما در روز‌های اخیر، پدافند خود را تقویت کرده‌ایم. من صدای طبل‌ها [ی جنگ]را می‌شنوم. آنچه درباره پیروزی مطلق [توسط نتانیاهو]گفته می‌شود، یاوه‌گویی است».

وی با اذعان به اینکه مسئولان صهیونیست «در اتاق‌های بسته، این شجاعت را از خود نشان نمی‌دهند»، تصریح کرد: «ما از روز‌های گذشته، ما در حالت آماده‌باش هستیم. تهدید‌های تهران و بیروت هم می‌تواند عملی شود. من با وزرای دفاع سایر کشور‌ها از جمله لوید آستین [وزیر دفاع آمریکا]در تماس هستم». / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار